Read this blog using your preferred language. Lisez ce blog en utilisant votre langue préférée. Lesen Sie dieses blog mit Ihrer bevorzugten Sprache. Lea este blog usando su lengua preferida. Прочитайте это blog использующ ваш предпочитаемый язык. Legga questo blog usando la vostra lingua preferita. Lees dit blog gebruikend uw aangewezen taal.

Jumaat, Mac 02, 2007

Bubbler update

Photobucket - Video and Image Hosting
Banyak tak menjadi dalam Hidroponik Bubbler aku setelah beberapa minggu beroperasi. Suhu dalam kotak tu sentiasa panas agaknya. Antara 29 darjah hinga 32 darjah Celcius. Yang cepat hidup adalah jagung dan kangkung. Yang lainnya spt kucai, ketumbar, kailan tak mau jadi. Dekat sebelah tepi tu ada aku buat hidroponik bersumbu dalam botol. Aku letak serai dan selang beberapa hari, ada tumbuh akar. Camni kalu nak cuba serai wangi pulak lah!
Kat belakang serai tu, aku cuba buat kloning limau kesturi. Ala daun limau yang buat tomyam tu. Kesturi ka? apa ka? Lantak!
Atas bubbler tu, jagung. Sehari jer dah tumbuh akar. Aku terpaksa buat hidroponik sumbu dalam botol 100 plus 1 liter khas utk jagung sekor tu. Terpaksa alih keluar rumah, nanti terbakar pucuk, habis.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gigih jugak ko layan hidrponik nie yer.... apapun ko mmg kreatif....

acanov berkata...

tima kaseh. aku memang suka layan bab2 DIY ni.. cuma hidroponik dah tak berapa layan sebab nutrien tak banyak pilihan. Sekarang aku layan aquaponik sikit2 dan nak cuba2 tisu kultur pulak...