Read this blog using your preferred language. Lisez ce blog en utilisant votre langue préférée. Lesen Sie dieses blog mit Ihrer bevorzugten Sprache. Lea este blog usando su lengua preferida. Прочитайте это blog использующ ваш предпочитаемый язык. Legga questo blog usando la vostra lingua preferita. Lees dit blog gebruikend uw aangewezen taal.

Rabu, Februari 07, 2007

Haidroponik Bubbler

Ni pulak konsep Bubbler. Sama dengan pasif tapi kali ni saya tambah pam angin utk tiup buih kat bahagian bawah pohon/akar. Bekas plastik yang saya guna saiz 13 inci x 18 inci x 4 inci dalam. Dalam 5 ringgit. Styrofoam banyak kat kedai2 TV, potong ngam2 utk tutup bekas tadi dan buatkan lubang bulat2. Sb banyak lubang dan rapat2, kena hati2 laa, saya potong guna soldering iron. Lukis dulu baru potong. Utk pasu2 kecil pulak, saya guna acuan kuih lompang saiz kecil (1.5 inci). Bontotnya dilubang2kan sebanyak 10-15 kali. Hehehehe.

Konsepnya...
Photobucket - Video and Image Hosting

Tak percaya.. ni gambar aku buat sendiri..
Photobucket - Video and Image Hosting

Ni pulak bila dah semai..
Photobucket - Video and Image Hosting

Aku semai kucai...
Photobucket - Video and Image Hosting

Tiada ulasan: